Δημήτρης Τζούμας: Οι χυδαιοπαίκτες να αφήσουν χώρο στους νέους μουσικούς

Ο Δημήτρης Τζούμας Κατάγεται από το Καστέλλο. Μουσικό ήταν το σόι της μητέρας του με ρίζες από το Μανταμάδο Λέσβου και το Αϊβαλί. Δεν έχει στεγανά στη μουσική, παίζει «ό,τι έχει ψυχή και ακούγεται καλά».

Μεγάλωσε στην Ελευσίνα, ήταν παρέα με το Γιάννη Ζουγανέλη, το Λάκη με τα ψηλά ρεβέρ, ως μέλος της «Βαβούρα μπάντ». Στη Χίο ξεκίνησε από το 1990 με τον Παναγιώτη Γιαννίρη, το Βαγγέλη Μάσχα, το Μιχάλη Πονηρό, το Μανώλη Κλήμη, το Γιάννη Λιγνό και τον Ηλία Εγγλέζο, τον οποίο αποκαλεί τεράστια σχολή. Αργότερα «ταίριαξε» με το Νίκο Κουριά, την οικογένεια Νεαμονιτάκη και το συνθέτη Γιάννη Φακίρη.

Όλοι κυνηγάνε το χρήμα. Οι αρχαίοι δημιουργούσαν τέχνη και πολιτισμό από το περίσσευμα του χρόνου τους. Τώρα προσπαθούν να βγάλουν χρήματα από το έλλειμμα του χρόνου τους χωρίς να παράγουν τέχνη

Ο Δημήτρης Τζούμας εκφράζει την απογοήτευση του για το μουσικό παρόν και τους μουσικούς του τόπου μας, αλλά ταυτόχρονα δηλώνει αισιόδοξος για το μέλλον με θεμέλιο τη λειτουργία του Μουσικού Σχολείου.

«Σήμερα η μουσική του τόπου μας περνάει μέσα από τη μηχανή του κιμά, αλέθεται και όλοι παίζουν τα ίδια», δηλώνει ευθαρσώς.

«Έχουμε ένα μουσικό ιδίωμα που είναι ντροπή για τον τόπο μας. Πρέπει να φύγουν οι χυδαιοπαίκτες και να αφήσουν χώρο να δουλέψουν τα νέα παιδιά που μαθαίνουν σωστά τη μουσική στα μουσικά σχολεία. Ζω γι’ αυτή τη στιγμή», λέει και τα μάτια του πετούν φλόγες.

«H μουσική εκδικήθηκε τους Χιώτες μουσικούς, αγκάλιασε τους νέους που είναι αλώβητοι μουσικά και πιο φρέσκοι από ποτέ άλλοτε. Το μουσικό μέλλον του τόπου μας θα είναι καλύτερο από το παρόν».

«Τα μουσικά σχολεία και οι φωτισμένοι δάσκαλοι  βγάζουν νέους ταλαντούχους μουσικούς. Αυτό δείχνει ότι υπάρχει ελπίδα,  το μέλλον της μουσικής στη Χίο θα είναι καλύτερο από το άσχημο παρόν», επιμένει.

Η μουσική παράδοση μας εξαφανίστηκε μετά τη σφαγή του 1822. Υπάρχει μόνο η καταγραφή των τραγουδιών που ηχογράφησε ο περιηγητής Ουμπέρ Περνώ τα οποία μελοποίησε ο συνθέτης Χριστόδουλος Χάλαρης.

«Τα παραδοσιακά όργανα της Χίου είναι το τσέμπαλο, το βιολί, το σαντούρι, το τουμπί και η τσαμπούνα. Τα άλλα ήλθαν από τη δεκαετία του 1960, αλλά οι μουσικοί τα χρησιμοποιούν ως μέσον εμπορίου», προσθέτει.

Κείμενο – Φωτογραφίες: Δ. Μυωτέρης – Politischios.gr

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το στα Social Media:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *